måndag 16 november 2009

Triss i hjärtan!!!!

Hej hopp i lingonskogen!!!!
Pysslade samman tre hjärtan av kvistar. Som jag har varit ute och samlat ihop för ett tag sedan.
Bra att ha när man känner för lite pyssel. Pyntade dom med kottar och stjärnanis!
Älskar naturmaterial. Det är så vackert!!!!















Ett riktigt gråväder har vi idag! Och det vackra snötäcket som vi hade .Smälter sakta men säkert bort :(
Men än är det inte advent!Så jag hoppas på mer snö innan dess.

För att kunna visa detaljerna på ett av mina hjärtan så fick jag lov att fota utomhus!

















Har ju också tjuvstartat på att pynta inför advent!!!Lite iallafall....Här i köket satte jag upp ett av mina hjärtan. På skåpet står även en gjutjärnsgrill. Som hade gjort sitt utomhus.
Vackert rostig var den.Men för att kunna ha den inomhus och använda den som värmeplatta. Så smorde jag in den med linolja.
Här står också ett vackert betonghjärta. Som har stått ute i vår trädgård och fått en fin patina. Pyntade det med mossa och några miniäpplen från vårt äppelträd "Rödluvan"




















Önkar er alla en härlig vecka!



Kramis

9 kommentarer:

Lisa.L sa...

hej hej ! fina hjärtan :D här har jag då faktiskt tjuvstartat och julpyntat :D hehe.. kram Lisa

sara på hedepipan sa...

Vad fint du har det och vilka fina hjärtan. Fint det va under bänken, vet inte vad det heter. Snyggt tyg.
må gott kram sara

Gårdsromantik sa...

Så snyggt!!!

Vad du är skicklig.

Kram Maud

Stina sa...

Så fina hjärtan. De där skulle jag ha uppe jämt.:-) kram Stina

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Helene.
Vad fina hjärtan,vad duktig du är.
Det ser så hemtrevligt och adventsfint ut hos dej.
Jag pyntar lite varje dag.
Annars blir jag helstressad om jag inte hinner färdigt till advent.(jag vet,det är helkorkat).
Må så gott
Kram Anette

Unknown sa...

Vad ljuvligt Du pysslar därhemma, och den gamla stegen som fick följa med in blev ju så charmig där den står ~~~

Hoppas Din förkylning lättat.

Kram från Eva

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka fina hjärtan du gjort! Och allt material är från naturen... härligt!
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Hej goa Heléne!

Det var länge sen jag kommenterade, det känns som jag aldrig riktigt får tid att sätta mig i lugn och ro och bara mysa runt på en lång bloggrunda...men nu så :)

Ja älskar också naturmaterial och det blev jättefint med dina hjärtan!!!

Kram
Mia

Englagård sa...

Hej Helene, vilka fina hjärtan du gjort. Det är så länge sedan jag varit inne och kollat på din blogg så jag hittade massor av nytt att kolla på. Du är verkligen en kreativ människa.

kram Karina